5

..Bila umur dan makin meningkat..

Bila umur semakin meningkat ni mulalah soklan2 panas hinggap kat telinga, naik rimas pun ade.kadang2 tersipu-sipu malu sendiri, tapi tak boleh nak tunjuk kat orang.

Kadang2 ade gak terfikir, umur dah masuk 24 tapi masih single sampai sekarang. Mungkin ade yang nak pandang serong, silakan. "memilih sangat kot". Statement buat i hot u~.

Takkan nak main belasah jer bab2 jodoh or pasangan ni. Ade gak dapatt jawapan."saya tunggu orang kaya masuk minang"."saya nak tunggu pilot, engineer,arkitek bagai" hahha mesti korang plak yang hot dengar ayat ni kan. Tapi saya bercaya, bila datang nya jodoh kita, siapa pun die..dia pasti menjadi wira pujaan hati kita kan?

"Ape ko hengat ko tu diva? Erra fazira ke nak tunggu datuk, tan sri masuk minang." ophw pelis.. Takde lah macam erra . Macam Brietney tu ade lah.muaaahahhaa~ .Kadang saya pun naik heran, nape hidup saya ni tak sama ngan orang. Mungkin tak cukup cantik sampai takde orang nak ushar?, tapi deep from my bottom of heart saya tau ade hikmah disebalik apa yang terjadi..*deep lg..bottom lg..ape lg nak? Saya tak cukup bersedia dari segi mental,dan iman..

Mungkin lah saya tak boleh nak explain secara specifik dari segi syarak mahupun scientific, yang pasti nya jodoh saya tak sampai lagi. Atau pun dah ade hint2 tapi masih buat2 tak faham. Actually that is me. Saya suka sangat mengelak perihal tu. Ye lah, seriously saya tak bersedia. Kapel? Katakan tak nak. Tu saya nyer motto lh! Hahaha.

Dari skool dulu smpa sekarang, saya sekadar jadi tempat orang meluahkan kisah cinta. Kadang2 i jugak jadi dokter chenta. Bidang terjun ni..xperlu kursus2 or sijil degree bagai. Main hentam sedap mulut jer nak cakap. Tapi kadang ade betul gak.kadang kita perlu mintak nasihat orang yang tak bercinta maka nasihatnya dari akal bukan dari hati. Tapi hakikatnya xdek sape pun nak dengar dan amal. So, mungkin berbuih2 mulut berceramah tak berbayar tu tak bernilai.

Cinta, ape pun biarlah lahir secara semulajadi, tak perlu dicari tak berlu digali. Wakaupun umur dah makin mengikat tak bermakna kiter perlu main hentam jer sape lalu depan mata.Hello~ kamu tu gadis, jaga kesopanan dan kesusilaan sikit.hehehe ape pun yang mendatang saya tak akan mulakan dulu. *malu ok!

Malah, secara peribadinya saya nak confess. Saya tak reti langsung pasal cinta or kapel. Yang penting saya akan shaking dan nerves bila berdepan dengan perkara yang saya suka.hahahha well kalo ade kursus leh register ni.hahaha .Ataupun sape2 nak bagi private lesson kat saya dialu2kn. TEACH ME HOW TO LOVE.!

Orang kata cinta tu mcm kopi, walaupun pahit ade manisnya.. btw. I suke giler coffee!!!!

Setakat ni kisah2 jodoh bagai tu saya serahkan kat parent. Kalo diorang nak menantu sangat cari lah yang sesuai dan ikut pilihan mereka lah. Saya tak reti bab2 ni. Tapi mak, ayah tolong cari yang mampu sara saya dan yang penting anak mu ini dapat hidup dengan gaya hidup muslim sejati.ahaks"cop!! Satu lagi mak, ayah...carilah yang boleh terima keluarga kita seadanya". Ngeee~

Ye lah macam2 kisah dah ni,nk bg hint nak suh saya cari calon lah tu.? Ermm adik ade 3 orang lagi. Xpon kasik asik jer kawen dulu. Hahhaha.saya tak puas hidup single dan tak bersedia berkorban untuk orang lain lagi. Parent paling penting,saya nak diorg merasa dulu duit hasil kerja ni before saya menyimpan kaw2 untuk kawen. Tak pon tggu adek leh sara parent then baru saya pikir pasal diri sendiri. Btw, sape yang suka hidup sorang dan tanpa tempat mengadu,bermanja kan? Nak mengadu bermanja ngn maka ayah pon dah besau panjang..segan lak..huhu. Geli plak entry kali ni kan. Lepas abaca sila sediakan plastic..erkkk!!

*next time saya akan temubual dan selongkar kisah cinta sorang kakak ni. Walaupun takde activity ngedate2 kuar bagai tu.. mereka dipertemukan dijinjang pelamin. Kisah benar OK.

Shhh~ : Cinta itu Kurniaan Tuhan, Fitrah insani.. apepon tingkatkan iman dan jagalah diri.


5 comments:

diLa said...

love? nothing to be learned oke. it comes naturally.
ade jodoh tak ke mane cik axie..:)

~oH.ha.xiE~ said...

yuuupp..tu lh aku pikir cik dilala~
tp...org dah mula memandang enteng terhadapku...hahhha

diLa said...

hahaha..sape yg xsyg mate nk kne cucuk, brani2 nk pndang enteng pde org len? hahaha..mangai jek..:p

ShAfiEYkA said...

kat sini takde button like ke?
ak nak like komen cik dilala..hehe ;p

~oH.ha.xiE~ said...

dila: mangai tu per? perkataan negara mana plak hehhe? tu lh mls nk pikir ape org pikir.. tak hepi sokmo lh kn?
ika: nk like komen cik dilala yg mana satu ika? hehhe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Back to Top