6

.h.i.l.a.n.g.!

















geram dan heran....

..Lately banyak sangat barang yang hilang.tak pasti lah sebab nya,samada saya ni short term memory, pelupa aka nyanyuk or cuai.But i'm prefer short term... hyahahaha

biasanya kalo barang hilang jarang jer saya cari. kalo cari pun ala kadar jer.
sebab selalu ikut gerak hati.lama2 jumpa lah tu.
dan it make sense Ok... sebab selalu sangat hi;ang barang..tak lama kemudian taraaaaaa!! jumpe...*macam dah menyerah kalah dok sembunyi daaaa~

and nk story psl barang sy yang hilang ni..

1st thing ialah charger camera.hilang sejak blik dari raya puasa. agak lama lah
jugak.. mati2 ingat tertinggal kat kampung, soh mak cari..siap pesan lg
"mek cari sampai juppo deh...mahal tu mek..nok beli baru dale 200 jugok lah".
mek kat kampung dengan tekun dan gigih lah cari.. then tak lupa juga saya menuduh budak2 kecik kat kampung buat main.hahaha. setelah 2 bulan lebih baru saya sempat balik rumah kak linda kat kuang. tergerak hati nak tanya pasal charger.
"cari lah sendiri dalam drover tu,macam2 wire ada..tengok sendiri". balas kakak plak.
lepas tu pelagi walaupun tanpa harapan menggunung,tetapi hanya mengharapkan keajaiban...saya g lah selongkar dover.. tarraaaa!! ini die charger...
hahhaa...nak call mek kat kampung mintak ampun sebab menyusahkan dia.hehehe


2nd thing is kunci rumah. kali terakhir saya guna ialah hari jumaat pagi
nak kunci grill before g keje kan. then blik kerja trus g kerja umah kakak kat selayang
sabtu malam, 3.30 a.m blik wangsa maju. cari kunci tak jumpe, and end up by call Emma suruh tolong bukak pintu..haishhh..paboyaaa~
smpai lh seminggu lebih xjumpa .dah cari kat dalam bilik,dalam drover opis n dalam beg. tapi kali ni cari betul2 sebab nk pakai hari2 kan..tapi tetap tak jumpa.
xpe2...tggu smpai kunci tu datang menyerah diri..kyaahahahha
tapi dah masuk week baru still tak muncul."haruskah saya duplicate kunci". monolog saya sendiri..ecewaahhh! tapi suatu petang ketika pulang dari kerja, nampak kedai kunci,tanpa tertangguh2...saya pi lar duplicate kunci umah tu. then sok pagi2 pi keja bukak drover then tarik satu paper ni..tb2.. Kling...
Taraaaa!! kunci umah yang hilang tu muncul.... OK. game Over...n i'm Lost T_T.

3rd item yang hilang ialah memory card dan dalam bahasa melayunya bermaksud kad ingatan camera. memory card ni jenis SD yg standard lah.4 gig woooo.. dah jumpa charger camera, baru perasan "eh..mana memori kad?" kelam kabut cari,sebab petang nanti ade member ajak kuar. Niat dihati nak ku snap shot sana sini. tapi terbatal plak.. member xjadi kuar. huhuhuh..pilu2..sebab dah simpan perot nk kuar mkn ramai2.. lg syiokkk!! tapi dah tak jadi ku pulang ngn kekecewaan. plak tu..la la tu jugak tren nak buat masalah,stuck sana sini...nasib baik dapat sit...daku yang kepenatan ni trus Kroohhhh2!~ sampai wangsa maju. sampai sana,berbekal rm 50 jalan2 kat tepi2 kedai sederet cari kedai komputer,dalam hati mintak2 ade jual SD card,ushar2 ada lah jumpa card. paling minimum 2gig RM35, nak tanya yang satu gig buat malu kaum jer.. ntah ade ke idak jual lg? 4 gig untuk RM 50. wahhhh duit cukup2 ni.. "nak beli ke tak...kalo tak beli skrang..xlena tido, kalo beli kang jumpa yang lama, rugi2"... so saya win-win situation saya beli yang 2 gig jer..
Yessss...saya tau...bodoh sangat.. rugi ok. kalo 2 gig + 2 gig= 35 + 35= RM 70. waaaahh
lagi ase bodoh lepas buat kira2.. ah....dah2..saya dah beli dah pon.
ni kisah smalam... hari ni plak...around kol 10.00 pg. tergerak hati nak selak2 poket organiser book. taraaaaa!!!... "eh...memori card 4 gig aku!"... wut the...fun...
Ah....main2 plak kan..tnak nangis pon ada nak gelak pon ada... owhhh bipolar feeling.

see....!!

and 4tmissing item sekarang ni ialah kunci drover . saya dah cari merata.still tak jumpa.. actually as usual saya akan tunggu kunci tu muncul sendiri... redha jer lah.. If u be me.. what will u do then???? sila jawab T_T

and perkara paling sedih sekarang yang saya hilang is.. el.o.ve,ee
huhuhuh...sape nak sayang saya dah,sapa nak pujuk saya kalo saya nangis, sapa nak dengar kalo saya mengadu, sape nak tolong kalau saya tengah susah.. i'm totally in missing Mode.. syahdu jer due tiga menjak...so jangan buat saya sedih lagi..

Both my sis, kak iza n k.aya sudah pindah ke kampung..
Best of luck to them yang sedang berusaha membangunkan perniagaan. Its not easy tho, so sila lah berusaha dan jangan putus harapan ye sis sume. Anda mampu, saya yakin.yoshh!!





6 comments:

ShAfiEYkA said...

sy kan adeee ;)

call.me.xie said...

waaaaaaa...taouching..thanks anyway...
huhu..tp darah daging sndiri lain..huhuuh

miera momo chan said...

da point is awak tu suke letak barang merata...how come mmc blh ade dlm organizer??? hahahahah! nonsense je..bebel plak..tapi kan..eh samela kite..cuma bezanye sy ni kalut xabes2...(hoho..mengaku beb!)n i do messed up thing bile dah xjumpe..haha..kelam kabut...berterabur abes..muke nak nanges je kalo xjumpe...mcm cari hp ngan kunci umah...siap marah2 org lagi..rupenye hp dlm poket suar...hahaha...shame on me laa!!;p pastu tang kunci umah dah sebulan ilang..kite ni siap terendap2 bawah kete, carik atas jalan..finally giveup n last week rupenye kunci umah dlm purse..haha..
ok sekian cite pasal barang hilang
meh cni nk polok2...olololo...jgn berduka cita wahai sahabat...even we less contact each other, i do luv u my fren..ahaks!
balik x ni?janji nk anyam ketupat beremai-remai..haha!

call.me.xie said...

panjang nyer kumen....huhu..lap eu dear. hehhee. org capricorn cenggini kot..aku xyh tggu cari brg..hilang. cari baju pon dh tukar bilik mcm tongkang pecah..hehehe. kdg2 eku terlalu spastik n cemerkap.kdg3 org xsuka...wut can i do.. its me.. i try berubah... but me still me.. *ayat mende aku neh? hahha.
anyam ketupat no hal,tp dtg ah ambik aku kt umh..xpon aku akn manage ke besut (umh kak iza)..then sila bwk sy jalan2 naik momo chan...bolehhh?

miera momo chan said...

ha...dtgla besut..sy cuti ade kt umah je...boleh2...kite g dating dua plak..hee~
sedey..daus da balik jerantut..da tadek org nk teman sy jalan2 lg dah..huhu

p/s:asal masuk blog mu je aku kena tukar mood yg periang ni jd mood sayu..lagu meleleh abes..haha!

call.me.xie said...

ooo..daus xdek baru nk ngedate ngn beta yer... ah...nk murka jap.. ok dh..

re p/S: hehehhe...i love instrumental.xsaket otak...bukan sedih.hahaha..ok lh... ni lgu feveret..kiss da rain...

p/s: miya.... i'm owez sad kot... i need sumOne.. i mean a fren.true fren maybe T_T..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Back to Top