0

..Not easy..

It's not easy to live in extreme life, sometimes we need encouragement and support from others too.

Dah hampir sebulan kerja tanpa cuti...maksud saya without weekend, Walaupun ada hari yang tak perlu pergi ke office, tapi masih lagi standby dari umah.Lebih kurang kerja gak kan? Yang penting tak leh nk berjoli kat luar sana.

Memang rasa sangat exhausted.tapi ada yang lebih penat dari saya. Korbankan hujung minggu dengan keluarga, teman dan untuk diri sendiri. Bayangkan hanya ada hujung minggu untuk berehat dan 'menyetelkn' kerja rumah Tapi lately, baju sendiri pun tak terlipat.

Tapi nasib baik ada pembantu rumah dari jepooon.* Sempat lh kain baju berbasuh,tapi tak pulak dia pandai melipat. Hurrmmm~

Kalo nak diikutkan stress, yes i'm.

Tapi kadang tak nampak macam stress asyik bergelak sakan.well itu lah cara nak lepaskn tense dalam kepala otak ni.kadang ada betul jugak statement yang mengatakn ketawa itu pengubat penyakit.tapi jgn gelak xhengat dunia...gelak berlebihan boleh mematikan hati. Urmmm plak? Btol lah tu. Islam sendiri mengajar kita bersederhana.well i'm not pious sangat, tapi kadang kata masih beringat. Masa kita ingat ni lah kita nak muhasabah diri. Sebelum hati terus mati dan terus lupa akan mana halal,haram mana dosa dan pahala.

Masih lagi alpa ngn dunia ni..kadang2 ingat mati camne lah yer? Masa ulat2 memamah isi2 daging.seksanya azab nya.tu belum tiba kiamat lagi, nak dapatkan syafaat nabi mcm mana lah kalo hari2 kita lagi ingat boyfren dan mamat hencem lagi dari nabi sendiri. Tb2 cakap pasal agama plak. Well saya rasa macam dipandang serong plak. Tapi tak salahkan kita ingatkan diri sendiri pasal mati ?


Eh2..niat nak cakap pasal kerja, melencong jauh plak saya.

Ye lh...berbalik pasal kerja tadi, tentang penat sometimes anoying tahap gaban** melalui liku2 politik di tempat kerja, hipokritikus dan salah faham. Ni lah dunia sebenar wahai kawan. Walaupun masih baru dalam alam pekerjaan , tapi perkara yang menjelikkan berlaku setiap hari membuatkan saya rasa nak muntah.tak perlu nak explain lebih2 kat sini.one day or perhaps kamu pun pernah laluinya. Mungkin juga lebih teruk kan? Sabar lah. Tu jer saya mampu ungkapkan walaupun hakikatnya zaman sekarang dah tak ada manusia mengenal erti sabar. Betul apa? Huhuhuhu mysis told me,yang manusia sekarang bukan sabar,tapi cuba bertahan,andai kita bersabar..kita akan lupakan dan menerima secara ikhlas apa yang berlaku. If suatu hari nnti masih berlaku perkara yang buruk..kita tidak akan mengungkitkannya lg. Tapi tulah, sabar pun kita tak mampu.inikan pula ikhlas, ikhlas bukan lahir dari mulut, tapi ikhlas hanya wujud dalam hati dan hanya allah.s.w.t jer mengetahui.

Thats what i'm doing, bertahan sehingga suatu masa yang saya sendiri tak mampu bertahan. Jangan ikut hati, nanti mati. Jangan ikut asa, nanti binasa.. Ada kebenaran disebalik kata2 orang tua.Ye.saya ada kat sini lagi sebab komitmen family. Yep...family bergantung kat saya sekarang. Jadi saya berfikir banyak kali untuk ikut rasa. Tapi kadang2 saya ada mengintai peluang. Tipu saya cakap takde rezeki, tapi kurang berusaha tu adalah. Rezeki tu hak tuhan, tapi allah akan kurniakan kepada yang berusaha.betol tak? Tapi periuk nasik setiap orang berbeza kan? Janji kita berusaha. Saya percaya, setiap yang berlaku ada hikmahnya. beriman lah dengan qada' dan qadar.


Sshhh: kalo kita fikir kita penat dan susah, fikir orang lain yang tak mampu merasa apa yang kita ada.


0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Back to Top