0

..Parachutte..

Semalam saya mimpi.. Macam biasa lah mimpi saya ni kadang leh dibuat movieTapi semalam kepala sudah puyeng lepas ambik ubat selsema maka tidurlah daku dalam lena.Ecewah.

Masa mimpi kaki,tangan kompem terangkat2 , well struggle naik paying terjun kot.

Maka bermula mimpi ku..

I was like somwhere yang tak familiar.Cantik sangat,terasa diri ni macam diawang2an.Dibawah nampak hijau,biru..yang pasti warna tu seperti pokok2 dan air laut.Tiba-tiba rasa gayat sangat then masa tu lah saya perasan yang kaki ni tak rapat kat bawah.Pandang kiri dan kanan,kelihatan 2,3 orang sedang mendarat dengan payung terjun.Sedar tak sedar..saya juga sedang mendarat dengan payung terjun.Dengan kemas aku gengam tali payung terjun dan menjerit skuat hati. Sedar dah smpai bawah...dan permukaan tanah tu sangat lembut.

Walaupun sekadar mimpi, tapi kiranya saya pernah naik lh jugak paying terjun…korang ade? Xdeekkkkk~

Dan kat situ nampak lah 2,3 orang lalu lalang berpakaian tak seperti biasa yang kita tengok.Lepas tu ada seorang lelaki memberi taklimat kepada kami2 yang baru saja mendarat.

" Selamat datang ke planet $%^&@#, kat sini anda boleh melawat tempat menarik dan patuhi arahan dan lindungi alam.

Dalam hati "ape lah tempat ni". Tempat tu sangat kecil dan cantik, kadang2 terasa seperti berdiri di atas sebuah globe. So nice…. Oleh kerana tempat tu tak cukup besar,jadi kejap jer kami pusing2 melawat.Tak ada bangunan, tak ada rumah, 100% nature., amazing.Kat situ sejuk dan dingin..cerah tapi tak panas. Kat bawah kaki permukaannya lembut tapi jernih seperti kaca.

Lepas tu part paling lawak, kami diberitahu supaya bersedia dengan payung terjun masing2 untuk pulang. Jadi terkedek2 lah cari payung terjun tadi/

Disuatu sudut berdiri seorang wanita dan dengan tegasnya memberi arahan " di payung terjun kamu masing ada sayu wire.dari situ anda perlu memasukkan kedalam soket yang disediakan. Dari situ payung terjun anda akan dicas dan koordinat anda anda akan dipantau sehingga anda sampai ke bumi". Terkedu i dengar..

Last2..kami tggu angin datang untuk bawak kami terbang.zzzZZZZ~

Shhhh: ~ Memang indah bila hidup ini ada mimpi, tapi jangan jadikan mimpi itu hidup kamu. Winkk2~



0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Back to Top